Pilates un jogas studija Jelgavā

7 paņēmieni ar ko paātrināsi vielmaiņu un mazināsi lieko svaru

Publicēts


Vielmaiņa jeb metabolisms ir vārds, ko daudzi ir dzirdējuši, tomēr ne katrs izprot, ko tieši tas nozīmē.

Jūsu organismā, šobrīd un vienmēr, darbojas Jūsu personīgais treneris, kas palīdz patērēt kalorijas un izkausēt taukus. Šī trenera vārds ir jau minētais metabolisms, kas burtiski tulkojot nozīmē „pārvēršanās”.

  • Metabolisms ir visi tie procesi, kas organismā norit sākot ar barības vielu uzņemšanas brīdi un nobeidzot ar galaproduktu izvadīšanu ārējā vidē. Metabolisms jeb vielmaiņa sastāv no diviem pretējiem un savstarpēji saistītiem procesiem: tie ir šķelšana jeb disimilācija (katabolisms) un sintēze jeb asimilācija (anabolisms).
  • Dzīvošana ir saistīta ar enerģijas patēriņu. Lai dzīvotu, nepieciešams ēst un dzert; tā ir enerģijas iegūšana (pārtika satur kalorijas, enerģijas vienības). Ja visa ar pārtiku uzņemtā enerģija netiek izlietota, rodas tās uzkrājumi tauku veidā. Mūsu svars atspoguļo mūsu enerģijas uzkrāšanas un patēriņa samēru.

Enerģijas daudzumu, kas tiek izlietots vienā laika vienībā, sauc par vielmaiņas ātrumu. Lielāks metabolisma ātrums nozīmē to, ka enerģija tiek tērēta vairāk un straujāk; tātad, mazāks ir to kaloriju skaits, kas veido tauku slāni.

No kā ir atkarīgs vielmaiņas ātrums?

Faktori, kas ietekmē vielmaiņas ātrumu:

Kā es varu ietekmēt savu vielmaiņas ātrumu?

Izgulies!

Ja miegs ilgst 7-8 stundas, tas veicina augšanas hormona veidošanos organismā. Šis hormons paātrina vielmaiņu.

Cik iespējams uzturies svaigā gaisā un saulē

Saules gaisma labvēlīgi ietekmē cilvēka vispārīgo veselības stāvokli un garastāvokli, kas, savukārt, paaugstina aktivitāti un vielmaiņas ātrumu. Skābeklis veicina zemādas tauku noārdīšanos.

Veic fiziskus vingrojumus

Sportojot vielmaiņa paātrinās un vielmaiņas ātrums saglabājas vēl 12 stundas pēc fiziskiem vingrinājumiem. Ttrenējoties, jūsu organisms zaudē liekos taukus un palielina muskuļu masu. Muskuļi, savukārt, pat miera stāvoklī patērē vairāk kaloriju, nekā tauki. Tādējādi, muskuļu attīstīšana pati par sevi ir dabisks Jūsu vielmaiņas paātrināšanas veids.

 Palūdz, lai kāds tevi izmasē 

Jebkurš masāžas veids uzlabo asins mikrocirkulāciju audos un paātrina vielmaiņu organismā.

 Ej pirtī

Pirts procedūras paaugstina šūnu aktivitāti, stimulē vielmaiņu un vienlaikus veicina sārņu izdalīšanos ar sviedriem.

Dzer ūdeni

Ūdens organisma vielmaiņā ir pats svarīgākais. Dzeriet daudz ūdens! Ja organisms sajūt ūdens trūkumu, tad aknas nevar noārdīt taukus, jo vispirms tām nākas atjaunot šķidruma krājumus organismā. Ja dzerat aukstu ūdeni, tad patērējat vēl jo vairāk kaloriju.

Ēd bieži (nelielas porcijas 4-5 reizes dienā)

Ēšanas laikā vielmaiņas ātrums krasi pieaug. Praktiski 10% no dienas laikā patērētajām kalorijām tiek izmantoti tieši uzņemtās barības pārstrādei. Noteikti jāēd brokastis, jo tās ir labs vielmaiņas procesa starta punkts.

BONUSA PADOMI ⬇

 Ēd arī asus ēdienus

Tie satur dabisku kairinošu līdzekli kapsaicīnu. Asa ēdiena viena porcija paātrina vielmaiņu par 25%.

Mazgājies kontrastainās dušās

Ārējās temperatūras krasas izmaiņas palielina vielmaiņas ātrumu. Mazgāšanos dušā viemēr jābeidz ar aukstu ūdeni, jo vielmaiņas ātrums paagstināsies arī tādēļ, lai ķermenis atkal sasiltu.

 

ŅEM VĒRĀ! Katram cilvēkam ir savas, vienīgi sev raksturīgas vielmaiņas īpatnības. Katram organismam ir individuālas vajadzības pēc uztura un pēc enerģijas piegādes.