Hatha joga

60 min

Hatha Joga ir viens no jogas paveidiem – fiziskā ķermeņa joga.

„Ha” nozīmē – vīrišķā enerģija, labā puse, prāts, erudīcija, Saule.
„Tha” nozīmē – sievišķā enerģija, kreisā puse, intuīcija, jūtas, Mēness.

Ja mūsu ķermenī gūst virsroku kāda no šīm enerģijām, cilvēks vairs neatrodas līdzsvara stāvoklī, taču līdzsvaru iespējams atgūt ar vingrinājumu palīdzību.

Vingrojumu kompleksā iekļautas: asanas (ķermeņa pozīcijas), pranajāma (elpošanas vingrinājumi) un meditācija. Hatha joga ir vairāk vērsta uz fiziskā ķermeņa nostiprināšanu, lai cilvēks varētu dzīvot pilnvērtīgi.

Mums ir iespēja iepazīt jogu gan caur asanām, gan garīgajām zināšanām. Kā to darīt, ir katra paša izvēle.

Redzot jogas viedumu attiecībā uz fizisko ķermeni, mēs ielaižam jogu arī prāta sfērā. Pilnībā izprast un realizēt mēs varam tikai to, ko esam ienesuši savā ikdienas praksē. Tāpēc nav ieteicams savos iekšējos meklējumos atstāt novārtā ķermeni.

Hatha jogas tehnika nenozīmē ar varu un sasprindzinājumu ieņemt kādu ideālu pozu. Tā ir metode, ar kuras palīdzību mēs pakāpeniski mācāmies atslābināties un atbrīvot fizisko ķermeni no stresa un sasprindzinājuma. Tas nav sports, kura mērķis ir sasniegumi, bet tā ir meditācijas forma, kas veicina mūsu iekšējo mieru un izpratni. Nodarbības ietvaros tiek izpildītas dažāda veida asanas – gan stāvus, gan sēdus, gan guļus stāvoklī.

Hatha jogas praksi vislabāk raksturo vārdi:

“Tas ir kluss dialogs ar sevi”.

Dialogs, kura laikā mēs mācamies saprast un ieklausīties savā ķermenī. Tas ir veids, kā skaisti atmosties jaunai dienai, rūpēties par savu ķermeni un līdztekus atbrīvot un nomierināt emocijas un prātu.

Nodarbības iespējams piemērot dažādiem sagatavotības līmeņiem, jo galvenais hatha jogas princips ir:

“Nedarīt sev pāri, pieprasot no sava ķermeņa to, kam tas nav sagatavots!”.

Pirms nodarbības nevajadzētu ēst apmēram 2 stundas. Drīkst dzert tēju vai siltu ūdeni.


NODARBĪBU LAIKI – pēc iepriekšējā pieraksta

Pirmdiena

Otrdiena

Trešdiena

Ceturdiena

Piekdiena

Sestdiena

Svētdiena